Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Mazda, πρώτη εφαρμογή για το i-ELOOP!


mazda-i-eloop-1_3

Η ιαπωνική εταιρία εισάγει για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής σύστημα βασισμένο σε πυκνωτή…


  • Ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω της πέδησης που θα τοποθετηθεί σε διάφορα μοντέλα της από το νέο έτος, ανακοίνωσε η Mazda. Το σύστημα ονομάζεται i-ELOOP και η λειτουργία του βασίζεται σε ένα πυκνωτή. Οι συχνές επιταχύνσεις συνοδεύονται από εξίσου συχνές επιβραδύνσεις όπου το i-ELOOP μετατρέπει την χαμένη κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική μειώνοντας την κατανάλωση έως 108% διοχετεύοντας την σε επιμέρους ηλεκτρικά συστήματα (σύστημα κλιματισμού, ηχοσύστημα, φωτισμού κ.α.).

  • mazda-i-eloop-1_1Το σύστημα της Mazda είναι μοναδικό καθώς χρησιμοποιεί ένα πυκνωτή ως μέσο αποθήκευσης της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Σε σχέση με μια μπαταρία ένας πυκνωτής έχει το πλεονέκτημα της τάχιστης φόρτισης και εκφόρτισης ενώ είναι πιο ανθεκτικός στο χρόνο δίχως να παρουσιάζει συμπτώματα «απώλειας μνήμης».
  • Το i-ELOOP περιλαμβάνει μία γεννήτρια12-25V, ένα χαμηλής αντίστασης πυκνωτή διπλών στρωμάτων και ένα μετασχηματιστή.  Το σύστημα αρχίζει να ανακτά ενέργεια από την στιγμή που ο οδηγός τραβά το πόδι του από το γκάζι και το αυτοκίνητο αρχίζει να επιβραδύνει. Τότε η γεννήτρια παράγει ρεύμα 25V η οποία αποθηκεύεται στον πυκνωτή EDLC (Electric Double Layer Capacitor). Η ειδική σχεδίαση του πυκνωτή επιτρέπει την πλήρης φόρτισή του σε μερικά δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια ο μετασχηματιστής μειώνει το φορτίο από τα 25V στα 12V ενώ παράλληλα λειτουργεί και ως σταθεροποιητής τάσης ώστε να αποφευχθεί υπερφόρτωση του κυκλώματος.

mazda-i-eloop-1_2

  • Το σύστημα κατανέμει απευθείας την απαιτούμενη ενέργεια στα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου ενώ μέρος από αυτή τροφοδοτείται και προς την κανονική μπαταρία. Με άλλα λόγια το i-ELOOP λειτουργεί κάθε φορά που υπάρχει επιβράδυνση «απαλλάσσοντας» την απόδοση του κινητήρα από απώλεια έργου που καταναλώνεται από τις ηλεκτρικές ανάγκες του αυτοκινήτου.
  • Σε συνθήκες “stop-and-go” η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να μειωθεί έως 10%, σύμφωνα με τους Ιάπωνες. To όφελος μπορεί να είναι μεγαλύτερο σε συνδυασμό με το σύστημα i-stop. Η ονομασία του συστήματος προέρχεται από τις λέξεις “Intelligent Energy Loop” ενώ η Mazda θα το παρουσιάσει για πρώτη φορά στο κοινό στην 42η έκθεση του Τόκιο στο Takeri Concept Car.
Απο το caroto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου