Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013

Λουκέτο στο Τμήμα Οχημάτων του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης



Σαν φοιτητης του τμηματος οχηματων, ενος τμηματος που πληττεται αμεσα απο το σχεδιο αθηνα, δεν θα μπορουσα να μην ασχοληθω με το θεμα και να το αναδειξω προς τα εξω. Οπως γραφει και η ανοιχτη επιστολη των φοιτητων και καθηγητων, η οποια δημοσιευτηκε σε διαφορα μεσα, το τμημα οχηματων ειναι το μονο στο ειδος του στην ελλαδα και παρα το γεγονος οτι ειναι αρκετα υποβαθμισμενο για τις δυνατοτητες του (και απο την μερια της πολιτειας και ισως και απο τη μερια φοιτητων-καθηγητων) η κυβερνηση αποφασισε οτι πρεπει να καταργηθει αντι να ενισχυθει. Η αληθεια ειναι οτι την οικονομικη περιοδο που διανυουμε δεν περιμεναμε απο το κρατος να μας στηριξει, ομως μας ηρθε ουρανοκατεβατο το γεγονος οτι το τμημα καταργειται και συγχωνευεται ως μηχανολογια με το τμημα των Σερρων. Εδω να ενημερωσω οτι ναι μεν τα οχηματα αφορουν ενα κλαδο της μηχανολογιας, ομως σαν μηχανολογια (και μαλιστα τεχνολογικης εκπαιδευσης) εννοουμε ενα ευρυτερο πεδιο εφαρμογων, κυριως σε ανελκυστηρες και ψυκτικες εφαρμογες. Ειναι, επομενος, κατι τελειως διαφορετικο απ αυτο που επιλεξαμε και σιγουρα κατι που δεν θελουμε, οσο τουλαχιστον θελουμε τον κλαδο των οχηματων. Και ειναι δικαιωμα μας εφοσον νομιμως φοιτουμε σ αυτο το τμημα, μετα απο την διαδικασια των πανελληνιων εξετασεων.
Περαν ομως των παραπανω, το τμημα οχηματων δημιουργηθηκε απο ενα τμημα μηχανολογιας, διοτι θεωρουταν αναγκαιο απο την Ε.Ε. να υπαρχει εστω ενα τμημα οχηματων στην ελλαδα. Συνεπεια ομως της μοναδικοτητας του ηταν μια αρκετα καλη απορροφητικοτητα στην (οποια) βιομηχανια και στις αντιπροσωπιες. Επισης ο ιδιος ο κλαδος των οχηματων εξελισσεται μερα με την μερα και θα μπορουσαν καλλιστα αποφοιτοι του τμηματος να υποστηριξουν μια ελληνικη βιομηχανια παραγωγης μερων η/και ολοκληρου οχηματος και κατα συνεπεια την οικονομια μιας ολοκληρης χωρας. Ειναι κριμα λοιπον σε μια ευρωπαικη χωρα, που δεν θελει να λεγεται "τριτοκοσμικη", νεοι ανθρωποι, με ονειρα, φαντασια και ορεξη για δημιουργια, που να θελουν να ασχοληθουν με εναν τοσο αναπτυσσομενο και ανταγωνιστικο κλαδο να συμβιβαζονται ειτε με αλλες λυσεις (που σαφως δεν πλησιαζουν την μηχανολογια των οχηματων) ειτε να φευγουν στο εξωτερικο.

Παραθετω και την ανοιχτη επιστολη που συνεταξαν φοιτητες και καθηγητες:

Καταργείται το μοναδικό στην Ελλάδα Τμήμα ανώτατης
εκπαίδευσης με αντικείμενο τα οχήματα, αγνοώντας τις ανάγκες
της αγοράς που επί σειρά ετών καλύπτει με αποφοίτους του
Τμήματος Οχημάτων, σημαντικές θέσεις στελεχών, όπως σε τεχνικές
υπηρεσίες υπουργείων, αντιπροσωπείες οχημάτων,
πραγματογνωμοσύνες, επιχειρήσεις ελέγχου και συντήρησης
οχημάτων, φορτηγών, λεωφορείων και οχημάτων έργων, γεωργικών
ελκυστήρων, μετρό, τρένων και πολλές άλλες συναφείς
δραστηριότητες.
Για ακατανόητους λόγους το Τμήμα Οχημάτων καταργείται κατά
παράβαση της αρχής της μοναδικότητας ενόσω η αγορά
εργασίας καταδεικνύει επι σειρά ετών ότι υφίσταται μία πολύ καλή
και συνεχής απορροφητικότητα. Η μοναδικότητα του τμήματος
Οχημάτων αποτυπώνεται στο σχετικό ΦΕΚ 998Β/26-07-2006.
Οι εργαστηριακές υποδομές, αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ,
είναι εξειδικευμένες στην περιοχή της Τεχνολογίας Οχημάτων και δεν
είναι δυνατόν να υποκατασταθούν από τις αντίστοιχες υποδομές
ενός Τμήματος Μηχανολογίας. Ενδεικτικά αναφέρονται:
• Εργαστήριο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ)
(το μοναδικό στην Ελλάδα)
• Αεροσήραγγα μελέτης Αεροδυναμικής Οχημάτων
(η μοναδική στην Ελλάδα σε Τ.Ε.Ι.)
• Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης με υδραυλική πέδη(το μοναδικό στην Ελλάδα σε Τ.Ε.Ι.)
• Εργαστήριο Ηλεκτροτεχνίας/ Ηλεκτρονικής Οχημάτων
• Εργαστήριο Δυναμικής Οχημάτων
Πρέπει να σημειωθεί ότι μεγάλος αριθμός μαθημάτων του
Προγράμματος Σπουδών του Τμ. Οχημάτων είναι εξειδικευμένα και
δε διδάσκονται σε κανένα Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι. της χώρας.
Ενδεικτικά αναφέρονται:
• Αεροδυναμική Οχημάτων
• Οχήματα Ι
• Οχήματα ΙΙ
• Θεωρία Ελαστικών
• Οχήματα Βαρέως Τύπου
• Οχήματα Δομικών Έργων
• Δίτροχα Οχήματα
• Οχήματα Ανωμάλου Εδάφους
• Τεχνικός Έλεγχος Οχημάτων – ΚΤΕΟ
• Δυναμική Ατυχημάτων Πραγματογνωμοσύνες
• Ηλεκτροτεχνία Οχημάτων
• Ηλεκτρονικά Συστήματα Οχημάτων
• Δυναμική Οχημάτων
• Ηλεκτροκίνητα & Υβριδικά Οχήματα
• Υπερπληρωτές Οχημάτων
• Μηχατρονική
Οι Φοιτητές του Τμ. Οχημάτων εισήχθησαν νομίμως μετά από
επιτυχείς εξετάσεις στο πλαίσιο των Πανελληνίων Εξετάσεων,
πολλοί έχοντάς το ως πρώτη ή αποκλειστική επιλογή.
Τα κίνητρα των Φοιτητών για την επιλογή τους αυτή ήταν:
• προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης
• προσωπική επιθυμία σπουδών στην ιδιαίτερη αυτή γνωστική
περιοχή
Έχει η Πολιτεία το δικαίωμα• να στερήσει από τον Φοιτητή τη δυνατότητα να σπουδάσει
αυτό που ο ίδιος νόμιμα επέλεξε και επέτυχε;
• να τον εξαναγκάσει να μετακομίσει για να σπουδάσει κάτι
διαφορετικό που ποτέ δεν επέλεξε και με εξοντωτικό κόστος για
την οικογένειά του και τον ίδιο;
Ενδεικτικά, γονέας Φοιτητή από το Ηράκλειο Κρήτης παραπονέθηκε
εντονότατα ότι αν ήθελε να σπουδάσει το παιδί του Μηχανολογία θα
αποφάσιζε να παραμείνει στην Κρήτη και να σπουδάσει στο
αντίστοιχο Τμήμα Μηχανολογίας του Τ.Ε.Ι. Κρήτης και όχι στο Τ.Ε.Ι.
Σερρών με πολλαπλάσια έξοδα.
Με ποια συγκεκριμένα ακαδημαϊκά και οικονομικά κριτήρια
αποφασίστηκε η κατάργηση του Τμ. Οχημάτων;
Εγγυώνται τα κριτήρια αυτά την ποιοτικά ανώτερη εκπαίδευση
και την εξοικονόμηση πόρων;
Στο Τμ. Οχημάτων υπάρχουν σήμερα 1027 ενεργοί Φοιτητές, οι
οποίοι πρέπει να μετακομίσουν.
Επιπλέον, δεν πρέπει να παραβλεφθούν τα σημαντικά κοινωνικά
και οικονομικά προβλήματα που προκαλεί μια τέτοια μεταβολή στο
προσωπικό του Τμήματος.
Συμπερασματικά, η κατάργηση του Τμήματος Οχημάτων του Τ.Ε.Ι.
Θεσσαλονίκης θα έχει μόνο αρνητικές επιπτώσεις τόσο για την
κοινωνία όσο και τους φοιτητές και τους καθηγητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου